نامزدی بازنشستگان برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال غیرقانونی است
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان بازرسی كل كشور، این سازمان نسبت به نامزدی و بكارگیری بازنشستگان و بازخریدشدگان (غیرواجد شرایط قانونی) برای انتخابات ریاست فدراسیون­های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال، هشدار داد.

سازمان بازرسی كل كشور طی نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان به طور رسمی اعلام كرد: هرنوع بكارگیری افراد بازنشسته در تمامی دستگاههای دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و موسسات و شركت­های تابع و وابسته به آن­ها، به حكم ماده (41) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جز با تصویب هیأت وزیران ممنوع است و نظر به تنفیذ اعتبار این قانون در ماده (224) قانون برنامه پنج­ساله پنجم توسعه تردیدی در تبعیت از آن وجود ندارد.

در این نامه همچنین آمده است: با توجه به بند (ب) ماده (65) قانون برنامه پنج­ساله پنجم توسعه، هرگونه بكارگیری بازنشستگان و بازخریدشدگان در اجرای قوانین و مقررات (به استثناء مقامات و اعضای هیأت علمی، ایثارگران و... ) در دستگاه­های اجرایی و دارای ردیف (بودجه) یا هر دستگاهی كه به نحوی از انحاء از بودجه كل كشور استفاده می­كند،ممنوع است.

با توجه به استنادات قانونی یاد شده ، بكارگیری افراد بازنشسته و بازخریدشده (غیرواجد شرایط قانونی) و نیز شركت در انتخابات رییس و هیأت رئیسه فدراسیون­های ورزشی از قبیل نامزدی، منع قانونی دارد و تخلف از قانون محسوب می­شود.

بر اساس اعلام سازمان بازرسی كل كشور، فدراسیون­های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال به استناد بند 11 قانون لایحه الحاق بندهای 11 و 12 به قانون فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مصوب 11/3/1376، جزو نهادهای عمومی غیردولتی محسوب می­شوند.

سازمان بازرسی كل كشور پیش از این نیز طی مكاتبات متعدد با وزارت ورزش و جوانان، بر رعایت قوانین و مقررات در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی از جمله فدراسیون فوتبال تأكید كرده بود و در صورت بی­توجهی به این تذكرات و هشدارها، پیگرد­های قانونی را به عمل خواهد آورد.

اجتمام **9171*





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: